خرید و قیمت گیتار دلشاد موزیک

در این مقاله قصد داریم در مورد خرید و قیمت گیتار اطلاعات مناسبی برای شما کاربران عزیز سایت دلشاد موزیک ارائه بدهیم. گیتار که در دسته‌ی ساز‌های زهی قرار می‌گیرد هم با کمک انگشتان دست و هم با پیک نواخته می‌شود. این ساز غربی که گفته می‌شود اصالت نمونه اولیه آن به مصر بر می‌گردد از دیدگاه برخی از صاحب نظران نمونه‌ دگرگون شده‌ی همان ساز عود شرقی است.

بدیهی است که پیش از خرید گیتار لازم است اطلاعاتی در مورد انواع، ویژگی‌ها و مدل‌های مختلف این ساز بدست آورید؛ بسته به این که در چه سطحی از نوازندگی قرار دارید و چه نیاز و درخواستی از ساز خود دارید می‌بایست ساز متفاوتی را برای خرید گیتار انتخاب کنید.

انواع گیتار

دسته‌بندی های متفاوتی برای گیتار وجود دارد اما در یک تقسیم‌بندی کلی و نام آشنا، گیتار‌ها در دو گروه آکوستیک و الکتریک طبقه‌بندی می‌شوند.

گیتار آکوستیک

گیتار آکوستیک خود شامل چند مدل متفاوت می‌گردد و در آن صدا به شکل مکانیکی از طریق سیم‌ها و بدنه تو خالی ساز تولید می‌شود. گیتار‌های کلاسیک و فلامنکو خود دو نوع از گیتار‌های آکوستیک هستند. گیتار کلاسیک دارای 6 عدد سیم برای نواختن است، سه عدد سیم فلزی و سه عدد سیم نایلونی. صدای بلند این ساز آن را برای نواختن موسیقی پاپ و بلوز مناسب می‌کند. گیتار فلامنکو نیز که نواختن آن کمی از گیتار کلاسیک سخت‌تر است اکشن بسیار پایین و جنس صدای تیز و نافذی دارد.

گیتار الکتریک

گیتار الکتریک نیز نوع دیگری از این ساز است که صدای آن به وسیله تقویت کننده الکتریکی تشدید می‌شود. از گیتار الکتریک برای نواختن سبک‌های راک، متال، پاپ، جز، هیپ هاپ و غیره استفاده می‌گردد. گیتار‌های الکتریک عموما همان 6 عدد سیم را دارند اما مدل‌های غیر معمولی از این ساز نیز وجود دارد که دارای 7، 8 تا 12 عدد سیم نیز می‌باشند.

گیتار ماندولین

گیتار یکی از سازهای پرطرفدار است که امروزه هنرجویان و نوازندگان مختلفی از آن استفاده می‌کنند. گیتارها برحسب شکل، اندازه و نوع صدا به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از مدل‌های زیبا و سبک؛ گیتار ماندولین است. گیتار ماندولین جزء مدل‌های کوچک محسوب می‌شود. ازاین‌رو استفاده از این گیتار برای هنرجویان و افراد مبتدی انتخاب بسیار مناسبی است.

ممکن است این سؤال برای شما پیش آید که میزان قیمت این گیتار چه اندازه است و از کجا باید آن را خریداری کرد؟ در این مطلب سعی شده راهنمایی کاملی درباره خرید و قیمت گیتار ماندولین انجام گیرد تا هنگام خرید دچار سردرگمی و مشکل نشوید.

گیتار اوکوله له

گیتار اوکوله له یکی از انواع گیتارهای محبوب و پرفروش است. این گیتار توسط نوازندگان مختلف و در سبک‌های متفاوت نواخته می‌شود. گیتار اوکوله له متعلق به کشور هاوایی است. علت فروش خوب این ساز قیمت مناسب، ابعاد کوچک، وزن سبک و یادگیری آسان آن می‌باشد. بااین‌حال این نوع گیتار دارای مدل‌های مختلفی است. ازاین‌رو مدل‌های متنوع آن دارای قیمت یکسانی نیستند. ما در این مطلب قصد داریم راهنمای کاملی درباره قیمت و خرید گیتار اوکوله له ارائه دهیم تا انتخاب مناسبی داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید گیتار

در هنگام خرید گیتار لازم است به نکات زیادی توجه کنید در ادامه به برخی از مهم‌ترین مواردی که نیاز است هنگام خرید گیتار رعایت شود، اشاره می‌کنیم. با ذکر این نکته که بسته به نوع آن قیمت گیتار متفاوت می‌باشد.

چند اشتباه رایج مبتدی‌ها هنگام خرید گیتار

خرید سایز اشتباه:

گیتار‌ها در سایز‌های مختلفی ارائه می‌شوند لازم است متناسب با قد، سن و گاها جنسیت خود، ساز مناسبی را برای خرید انتخاب کنید.

خرید گیتار با اکشن بالا:

نواختن ساز‌هایی که اکشن بالایی دارند برای شما بسیار سخت خواهد بود.

خرید مارک‌های معروف و گران قیمت گیتار:

همیشه گران بودن یک ساز نشان از کیفیت آن نیست، آگاهانه خرید کنید.

خروج از نسخه موبایل