فرهنگ و هنر

حواشی استفاده از شفیعی کدکنی در یک تبلیغ عجیب

طی چند روز گذشته ، یکی از مارک های پوشک برای بزرگسالان از تصاویر هنرمندان ادبی و هنری در یک رویداد استفاده کرده است و در نهایت تبلیغاتی برای شرکت های آنها آورده شده است که با اعتراض همراه بوده است.

به گزارش بیگ نیوز ، یکی از تاکتیک های تبلیغاتی ممکن است استفاده از یک چهره معروف باشد زیرا مخاطب را جذب می کند ، اما استفاده نامناسب بدون رضایت شخصی ، عکس عکس آن را به دنبال دارد ، به ویژه هنگامی که احساس می کنید از آن چهره سوء استفاده می کنید.

در چند روز گذشته ، عکس های طنز و انتقادات گاه و بیگاه در هوا پخش می شود که یکی از مارک های معروف پوشک بزرگسالان را در صفحه اینستاگرام خود در رویدادی از استوری ویژه با عنوان “انگیزشی” برای معرفی افرادی مانند محمدرضا شفیعی کدکنی ، علی نصیریان ، آهو خردمند و … این رویداد که تقریباً همزمان با تولد محمدرضا شفیعی کدکنی (10 اکتبر) بود ، با اعتراض طرفداران و طرفداران شاعر و محقق سابق و استاد دانشگاه همراه شد و آن را “شرم آور و دور از فرهنگ” خواندند و خواستار آن شدند. یک توضیح رسمی شرکت کرد.

محمدرضا شفیعی کدکنی ، مالک این وب سایت در واکنش به این حادثه نوشت:

اما ما می خواهیم بگوییم آن چند روز از تبلیغ شما ، که نام تجاری و محصولات شما را در لایه بعدی نشان می دهد ، بسیاری از افرادی را که به استاد شفیع کدکنی علاقه مند هستند ، آزار داده است. در کانال های طنز و زرد ، تبلیغ شما را با چند شوخی و کنایه دیدیم که دست به دست هم داد.

ما می دانیم که این هدف شما نیست. اگر کار فرهنگی هدف شماست ، می توانیم شما را با اولویت های چند فرهنگی در روستاها و مدارس آشنا کنیم که آثار مثبت آن صدها برابر بیشتر از این کمپین است. مگر اینکه حوزه کاری و برند شما ربطی به این مسائل داشته باشد. اگر در مورد موضوعی قانع کننده صحبت می کنید ، این رویکرد نه تنها رضایت بخش نبوده است ، بلکه بسیاری از دانش آموزان و طرفداران را آزار داده و از ما خواسته است به آن پاسخ دهیم تا بتوانیم صادقانه و با چند خط نگرانی برای شما بنویسیم.

ما منتظر توضیحات و پاسخ های شما از طرف علاقه مندان به فرهنگ ، دانش آموزان و مربیان هستیم و اساس آن در وهله اول نیات خوب شماست.

“مارک پاپ کورن و پالتوهای بلند صاحبان خود را در کدام کشور معرفی می کند؟”

البته مدیر کانال شفیع کدکنی نیز نوشت: “من خصوصی می مانم و بدون آمدن نمی آیم ، اگر چیزی در اینجا باقی نماند ، اسرار افراد با فرهنگ ایرانی و بزرگان آنها همیشه سرباز هستند.
شما باید عذرخواهی کنید ، حذف کنید و نظر بنویسید.

“مدیر رسانه شفیعی کدکنی (این رسانه مستقل است و هیچ نظارتی بر استاد محمدرضا شفیعی کدکنی ندارد.)”

مارک پوشک مخصوص بزرگسالان نیز پس از تمیز کردن نکات برجسته از مردم فرهنگ عذرخواهی کرد و نوشت: احترام به بزرگان ، که یک ستون فرهنگی است و به سالمندان و ستون های خانواده وابسته است ، بی معنی است.

حذف این اقدام به منظور احترام به نظر کاربران و جلوگیری از سوء استفاده بدون مزاحمت بیشتر است.

آقای شفیعی کدکنی و او یکی از برترین چهره های ادبی در منطقه خواهند بود ، قله ای که بدون شک از احترام و عزتی برخوردار است که هریک از ما در ایران ، جامعه ادبی ، باید از آن برخوردار باشیم و فرهنگ و خانواده.
سایه آنها بر فرهنگ ایرانی ادامه دارد … »

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا