تفاوت پروتیئن آب پنیر با پروتئین سویا

پودر پروتئین آب پنیر بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی هر فردی است که به فعالیت بدنی منظم و مداوم می پردازد. فرقی نمی کند تمرین شما ترکیبی از ایروبیک و تمرینات قدرتی باشد یا فقط با وزنه تمرین کنید، در هر صورت برای تقویت عضلات بدن بعد از تمرین، رشد عضلات خوب و البته تامین پروتئین لازم برای بدن ورزشکار نیاز به مصرف مداوم انواع مختلف پروتئین حیوانی دارد و در کنار آن به پروتئین آب پنیر نیاز دارید. به همین دلیل است که باید یک برنامه غذایی مشخص و منظم برای سوخت بدن خود داشته باشید و حتما از مکمل ها استفاده کنید.

پروتئین آب پنیر چیست؟

پودر پروتئین آب پنیر اساساً مخلوطی از پروتئین هایی است که از قسمت مایع شیر (در حین تولید پنیر) به نام آب پنیر جدا شده است. اگر با فرآیند تولید پنیر آشنایی دارید، این پروتئین آب پنیر در قسمت مایع شیر است و حاوی چربی کشک روی شیر نیست. در حال حاضر شرکت های تولید کننده انواع پروتئین آب پنیر این محصول را با طعم های مختلف وانیلی، کاکائویی، توت فرنگی و … با شکر یا بدون شکر به بازار عرضه می کنند.

چه کسی باید پروتئین آب پنیر بخورد؟

ورزشکارانی که می خواهند وزن کم کنند، چربی بدن خود را از دست بدهند و توده عضلانی به دست آورند، باید علاوه بر پروتئین در رژیم غذایی خود پروتئین نیز مصرف کنند.

تا به حال متوجه شده اید که هدف اصلی از مصرف پروتئین تقویت و رشد بافت عضلانی است، اما سوال مهم این است که آیا با افزودن سویا به پروتئین آب پنیر می توان انتظار رشد عضلانی بهتری داشت؟

برخلاف تصور عمومی، سویا پروتئینی است که بدن برای رشد عضلات به آن نیاز دارد. در طول سال‌ها، احتمالاً شنیده‌اید که ترکیب کازئین و پروتئین آب پنیر تأثیر قابل توجهی بر رشد ماهیچه‌ها دارد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اگر به دنبال بهترین اثر هستید، بهتر است کازئین و آب پنیر را برای دریافت پروتئین ترکیب کنید. پس از آن با سویا تمرین کنید.

تاثیر مصرف سویا بر رشد عضلات

بر اساس یافته های مجله Nutrition، ترکیب پروتئین آب پنیر، کازئین و سویا بهترین ترکیب برای رشد عضلات در ورزشکاران است. در واقع این ترکیب به بدن کمک می کند تا پروتئین بیشتری را برای مدت طولانی در سطح بالاتر ذخیره کند و در پایان تمرین به عضلات برساند.

احتمالاً می‌دانید که پروتئین آب پنیر به سرعت تجزیه می‌شود و کازئین زمان زیادی برای هضم نیاز دارد، اما زمان هضم سویا در این بین است و در نتیجه پروتئین و اسیدهای آمینه ضروری به ماهیچه‌ها تحویل طولانی‌مدت می‌شود. . علاوه بر این در مقایسه با شیر سویا تاثیر بیشتری در تقویت عضلات بدن دارد.

داستان تاثیرات مثبت سویا بر تغذیه ورزشکاران به این دو مورد ختم نمی شود. این ماده مغذی برای هورمون های رشد ضروری است. علاوه بر این، مطالعات نشان می دهد که سویا سطح اکسید نیتریک را افزایش می دهد. ایالات متحده مطالعه دیگری که در سال 2004 در اوهایو انجام شد، نشان داد که مردانی که ترکیبی از پروتئین وی و سویا را بعد از ورزش مصرف می‌کردند، سطوح آنتی‌اکسیدانی بیشتری در طول ورزش داشتند. مطالعه چهارم یافته های قبلی را تایید کرد و نشان داد که مصرف 40 گرم سویا به مدت 4 هفته قبل از تمرین با وزنه تاثیر بهتری بر رشد عضلات در ورزشکاران دارد.

ترکیبی عالی از سویا با پروتئین آب پنیر

بهترین توصیه برای خوردن سه ترکیب معجزه آسای پروتئین آب پنیر، کازئین و سویا به ترتیب 2، 1 و 1 پیمانه است که شامل 20 گرم پروتئین آب پنیر، 10 گرم کازئین و 10 گرم سویا می شود تا عضلات قوی و پس از آن افزایش یابد. تمرین پروتئین و آمینوهای ضروری بدن را برای ساخت فیبرهای عضلانی مصرف کنید.

پروتئین آب پنیر را از داروخانه های معتبر خریداری کنید

برای مربی و ورزشکار بهترین انتخاب برای خرید پروتئین آبی استاندارد یا سایر مکمل های ورزشی از داروخانه های معتبر کشور است. محصولات داروسازی تحت نظارت مستقیم سازمان غذا و دارو به کشور تولید یا وارد می شوند، بنابراین می توانید از کیفیت، اصالت و از همه مهمتر تراکم مکمل ها و پودرها اطمینان حاصل کنید.

منبع:

https://www.alodoctor.com/153775/%d8%b1%d8%b4%d8%af-%d8%b9%d8%b6%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87%e2%80%8c%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%d9%88%db%8c%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%db%8c

خروج از نسخه موبایل