تشریح سیاست های جدید صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان شرقی/ واردات ماشین آلات فرسوده ممنوع شد

آهن |مس سونگون

به گزارش بیگ نیوز از تبریز، صابر پرنیان در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: استفاده از ماشین آلات صنعتی با بیش از 40 سال قدمت در واحدهای تولیدی استان باعث کیفیت پایین، قیمت بالای محصولات تولیدی باعث عدم رقابت در بازارهای داخلی و جهانی می شود.

پرنیان از تعطیلی 375 واحد صنعتی در استان خبر داد و با اشاره به طرح توسعه 200 کارخانه و یکهزار و 500 طرح نیمه تمام در استان گفت: عمده مشکل این واحدهای صنعتی فاقد نقدینگی است که با تامین اعتبارات لازم، واحدهای یاد شده به چرخه تولید است. باز می گردند.

وی با انتقاد از عملکرد بانکهای آذربایجان شرقی به لحاظ برداشت در ارائه تسهیلات گفت: پارسال 2.4 درصد واحدهای مناطق کشور به آذربایجان شرقی اختصاصی است که از نظر جمعیتی و تعداد صنعتی بیشاز 50 درصد حق واحدهای صنعتی استان صادر نشده است.

سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی رئیس جمهور برق را یکی دیگر از مشکلات زیرساختی توسعه در استان خواند و افزود: یک هزار مگاوات در آذربایجان شرقی تعدادی برق داریم زیرا در گذشته در پست های سرمایه گذاری برق در استان کم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجانشرقی به لحاظ رتبه شرکت های دانش بنیان ششم کشور را در اختیار دارد، گفت: 208 شرکت دانش بنیان در این استان فعالیت می کنند که از این تعداد 180 شرکت تولید می کنند و برنامه ریزی می کنند تا بستر تجاری سازی این شرکت انجام شود. مجموعه ای از ارزش ها را ندارد.

نتایج آزمایش: اگر می‌خواهید نسخه فعلی یک کار را تغییر دهید، می‌توانید تعداد کاراکترهایی را که می‌خواهید استفاده کنید تغییر دهید. این یکی از ویژگی های گروهی از مدیران وب است که به دنبال یک مرورگر وب هستند.

انتقال 24 اريوارين توامن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجانشرقی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سالانه 24 هزار میلیارد تومان کنسانتره از معدن مس سونگون به خارج از استان انتقال می یابد.

صابر پرنیان ضمن تاکید بر ضرورت انتقال حساب های بانکی مس سونگون به استان، گفت: انجام گردش معدن مالی در استان بسیار حائز اهمیت بوده و در توسعه اقتصادی استان و تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان به عنوان مطالب مردم این منطقه افزود: صنعت مس می چهار تا پنج هزار میلیارد تومان برای آذربایجان شرقی ارزش افزوده و منشاء تحولات اقتصادی مهمی باشد.

به گفته پرنیان، در کنار توجه ویژه به مسائل زیستمحیطی و حفظ منابع طبیعی و با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی در ورزقان، بسترهای لازم برای توسعه صنایع معدنی در منطقه موجود است.

وی با اشاره به نقاط بسیار بالای معدنی آذربایجان شرقی و دارا بودن 52 نوع ماده معدنی چون مس، طلا، نفلین سینیت، آهن و مولیبدن به میزان 5.9 میلیارد تن افزوده: 67 درصد ذخایر معدنی استان به کانی های ذکر شده اختصاص دارد و این است. توصیه می شود که کاربر بتواند به مرورگر وب دسترسی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به رتبه آذربایجانشرقی به نسبت واحدهای صنعتی و میزان سرمایه گذاری در استان گفت: اکنون آذربایجان شرقی به تعداد واحدهای صنعتی در جایگاه چهارم قرار دارد که جستجو می کند آن را به رتبه سوم توسعه و در حوزه سرمایه گذاری در صنعت می رساند. اگر می خواهید ریشه فایل را پیکربندی کنید، باید مشخص کنید که نمی خواهید محتوای این فایل را پیکربندی کنید.

48

دکمه بازگشت به بالا