تشخیص شارژر اصلی و تقبلی هواوی و علت شارژر نشدن گوشی

وقتی مشتری گوشی موبایل می خرد یک شارژر اورجینال همراه گوشی ارائه می‌شود، اما اگر شارژر هواوی یا شارژر دیگری باشد آسیب دیده یا مفقود شده است شما باید یک شارژر جدید بخرید.

در اینجا بررسی اصل بودن این شارژرها بسیار مهم است زیرا در صورت خرید نوع تقلبی این شارژرها آسیب زیادی به گوشی وارد می شود.

بنابراین سعی کردم به نکاتی در مورد تفاوت شارژر اصلی هواوی و شارژر تقلبی هواوی اشاره کنم. اگر قصد خرید یکی از این شارژرها را دارید، نوع آن به راحتی در دسترس است.

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی

از جمله مهم ترین و اصلی ترین لوازم جانبی موبایل می توان به شارژرها اشاره کرد که بدون آن می توان گفت موبایل بی فایده است زیرا شارژر منبع برق گوشی است و بدون آن امکان روشن شدن موبایل وجود ندارد. تلفن

توجه داشته باشید که ولتاژ شارژر گوشی شما باید متناسب با باتری گوشی باشد، بنابراین با تغییر این ولتاژ در مرحله اول باتری شما آسیب می بیند، حتی استفاده از شارژرهای تقلبی نیز می تواند به سخت افزار گوشی شما آسیب برساند و به گوشی شما آسیب برساند. خسارات ناشی از نقض به طور کلی؛ پس در خرید شارژر بسیار مراقب باشید.

به عنوان مثال اگر گوشی شما از نوع گوشی هواوی است، باید تفاوت شارژر اصلی و تقلبی هواوی را بدانید و نوع اصلی آن را خریداری کنید.

امروزه با وجود افزایش چشمگیر انواع شارژرها، مشاهده می شود که شارژرهای غیر استاندارد و بی کیفیت نیز در بازار موجود است که انتخاب شارژر اصلی را تا حدودی سخت کرده است.

علاوه بر تشخیص این تفاوت، یافتن شارژر در فروشگاه های معتبر برای داشتن نوع اصلی ضروری است.

وزن و کیفیت ساخت شارژر

یکی از مهم ترین تفاوت های شارژر اصل و تقلبی هواوی کیفیت ساخت و وزن شارژر است. پس باید بدانید که شارژر اصلی (خریداری شده از بابافون) کیفیت بالاتری نسبت به تقلبی دارد زیرا این شارژر از پلاستیک سخت ساخته شده است اما شارژر تقلبی از پلاستیک نازک ساخته شده است که باعث وزن شارژر می شود. ساده تر از دسته محصول اصلی همچنین باید به یاد داشته باشید که شارژرهای تقلبی به دلیل ماهیت ساختار شارژر، پس از چندین بار استفاده، سریعتر از نوع اصلی گرم می شوند.

تشخیص شارژر اصلی و تقبلی هواوی و علت شارژر نشدن گوشی
تشخیص شارژر اصلی و تقبلی هواوی و علت شارژر نشدن گوشی

به لوگوی هواوی روی شارژر توجه کنید

اگر بخواهیم اولین تفاوت شارژر تقلبی و اورجینال را بررسی کنیم، لطفاً توجه داشته باشید که در ابتدا هنگام خرید شارژر هواوی باید به لوگو و نوشته شارژر توجه کنند.

بنابراین در نوع اصلی این شارژرها تمامی حروف به یک ضخامت نوشته شده اند در حالی که شارژرهای تقلبی و سفارشی دارای سایز لوگوی متفاوتی هستند.

به متن روی شارژر نگاه کنید

اگر می خواهید به راحتی شارژر اصلی هواوی را از نوع تقلبی آن تشخیص دهید، می توانید بارکد شارژر هواوی را اسکن کنید و زمانی که مطمئن شدید با بارکد حک شده روی آداپتور یکسان است، باید بدانید که این شارژر اصلی است. شارژر.

اما اگر این بارکد مطابقت نداشته باشد، شارژر تقلبی است و از خرید آن خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که شارژرهای نوشتاری اصلی از جوهر بیشتری در پشت محصول استفاده می کنند و در نتیجه چاپ با کیفیت بهتری را به همراه دارند.

با توجه به این موارد، اگر دو نوع شارژر واقعی و تقلبی را در کنار هم قرار دهید، با دیدن نوشته به راحتی می توانید آنها را تشخیص دهید.

سایر تفاوت های شارژر اصلی و تقلی هوآوی

اما نکته دیگری که برای مقایسه شارژر واقعی و تقلبی هواوی وجود دارد، مقایسه گوشه ها و لبه های شارژر است. بنابراین باید بدانید که شارژرهای تقلبی دارای لبه های بیشتر و پلاستیک اضافی هستند، در حالی که شارژرهای اصلی هواوی لبه های صافی دارند.

از طرفی باید بدانید که شارژرهای اصلی و فرعی گوشی های هواوی دارای قسمت میانی هستند که در این نوع شارژرهای تقلبی قسمت وسط محکم و برجسته و در قسمت دو شاخه شارژر تقلبی است. دارای دو شاخه نرم بدون برآمدگی است، اما راه حل دیگری وجود دارد. برای تشخیص شارژر هواوی، اصل بر توجه به خط و خش شارژر است، بنابراین شارژر اصلی این برند دارای فرورفتگی بیشتری است در حالی که شارژر تقلبی. دندان های کمتری دارند

شیار پورت اتصال USB شارژر تقلبی نیز دارای لبه های نامتقارن است، در حالی که شارژر اصلی کیفیت ساخت بالایی دارد و این شیار کاملاً صاف است.

این امر اتصال کابل USB را به کابل شارژ دشوار می کرد. روش دیگر برای تشخیص این لوازم جانبی اندازه گیری زمان شارژ شارژر است، بنابراین باید بدانید که شارژر تقلبی زمان شارژ طولانی تری دارد، اما شارژر واقعی دستگاه موبایل را در زمان کمتری شارژ می کند.

همچنین اگر به مرور زمان گوشی خود را با شارژر تقلبی شارژ کنید، شارژ گوشی شما به سرعت تمام می شود. نکته دیگر تفاوت کانکتور micro USB اصلی و تقلبی است، بنابراین باید بدانید که روی پوسته کانکتور کابل USB اصلی یک فرورفتگی کوچک وجود داشت، در شارژرهای تقلبی این سطح صاف است.

از طرفی توجه داشته باشید که نماد USB هک شده بر روی بدنه کانکتور micro USB دارای رنگ مشکی برای شارژرهای تقلبی است اما در ابتدا یک لیزر بی رنگ است.

تشخیص کابل اصلی شارژر هواوی

علاوه بر آنچه گفته شد، لازم به ذکر است که گاهی اوقات عوامل و موقعیت های دیگری در این زمینه یافت می شود، مثلاً مشخص می شود که گاهی اوقات شارژر اصلی است اما کابل usb آن تقلبی است.

برای شناسایی آن، به اندازه و رنگ پورت نگاه کنید تا از اصل یا تقلبی بودن آن مطلع شوید. به این ترتیب رنگ پورت شارژر تقلبی تیره تر از شارژر اصلی و اندازه آن کمی بلندتر از شارژر معمولی است.

چرا گوشی های هواوی شارژ نمی شوند؟

گاهی اوقات کاربران گوشی های هوشمند هواوی با مشکل شارژ نشدن گوشی همراه خود مواجه می شوند. حتی اگر شارژر به گوشی متصل باشد. اما تلفن همراه شما شارژ نمی شود. عوامل زیادی وجود دارد که بر این مشکل تأثیر می گذارد. ابتدا باید بررسی کنید و علت این عوامل را پیدا کنید. اگر باتری گوشی شما شارژ نشد نگران نباشید. و زود تصمیم به تعویض یا تعمیر گوشی موبایل خود نگیرید به همین دلیل یک راه آسان برای حل مشکلات شارژ گوشی هواوی وجود دارد. تصمیم گرفتیم نکات مهمی را در مورد مشکل شارژ ناموفق موبایل هواوی روشن کنیم.

دلایل شارژ نشدن گوشی هواوی

یکی از دلایل اصلی شارژ نشدن گوشی های هواوی خرابی سخت افزاری است و یکی از رایج ترین مشکلات گوشی های هوشمند که شارژ نمی شوند پورت یا کابل شارژ است. اما عوامل دیگری نیز بر شارژ نشدن گوشی هواوی تاثیر می گذارد که باعث اختلال در عملکرد گوشی هوشمند هواوی می شود.

شارژ نشدن تلفن همراه هواوی ممکن است به دلیل نرم افزار باشد. اگر گوشی شما به دلیل مشکلات نرم افزاری شارژ نمی شود، می توانید با راه حل های ساده این مشکلات را برطرف کنید. ساده ترین دلایل شارژ نشدن گوشی هواوی شما خرابی شارژر، مشکل شبکه و کثیف بودن سوکت است. در زیر چند راه حل برای حل این مشکلات آورده شده است. اگر مشکل در بین موارد ذکر شده نیست، باید به تعمیرگاه تلفن همراه مراجعه کرده و گوشی خود را تعمیر کنید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی هوآوی

بسیاری از کاربران تلفن همراه در زمان های مختلف با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه هستند. اگر تلفن هوآوی به شارژر متصل باشد اما به طور کامل شارژ نشده باشد، ممکن است شارژ نشود یا گاهی اوقات سرعت شارژ کندتر از زمان شارژ شود. در این مقاله چند روش کلی برای حل گوشی موبایل هواوی بدون وقفه ارائه می دهیم.

پریز برق را چک کنید

قبل از انجام هر کاری، بهتر است اتصال شارژر را بررسی کنید. برای اینکه مطمئن بشم مشکل در بسته بندی هست یا نه؟ در صورت امکان، سعی کنید در جای دیگری شارژ کنید.

آداپتور شارژر را بررسی کنید

اگر شارژر شما دو قسمت دارد، کابل USB و آداپتور ابتدا آداپتور شارژر را تست کنید و آن را با آداپتور مناسب تعویض کنید اگر گوشی هواوی شما شارژ نمی شود، مشکل را در جای دیگری جستجو کنید

کابل برق را چک کنید

برای بررسی سالم بودن کابل شارژر، ابتدا طول کابل شارژر را بررسی کنید. خط و خش روی کابل می تواند از شارژ شدن گوشی شما جلوگیری کند. پس از بررسی کابل شارژر، نوبت به بررسی دو سر کابل شارژر می رسد. هد USB و پورت نر (متصل به تلفن) ممکن است به دلیل کشش یا خم شدن از کار بیفتند.

گوشی هواوی را ریستارت کنید

در برخی موارد نشانگر گوشی نشان می دهد که باتری به طور کامل شارژ شده است، اما گوشی در حال شارژ نیست. برای رفع این مشکل گوشی را ریستارت کنید. اگر مشکل برطرف نشد، گوشی را خاموش کرده و شارژ کنید یا گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. اگر مشکل برطرف نشد، به نمایندگی تلفن همراه مراجعه کنید.

پورت شارژ گوشی خود را بررسی کنید

ایجاد حائل بین درگاه شارژ و سر شارژ نر در شارژ نشدن گوشی هواوی موثر است. این گرفتگی ها گاهی به دلیل تجمع گرد و غبار، چربی و مواد چسبنده مانند شکلات در حفره ها ایجاد می شود. یکی دیگر از دلایلی که سوکت گوشی هواوی به درستی کار نمی کند، جابجایی ضمیمه مانند کانکتور روی درگاه شارژ یا شل شدن قسمتی از درگاه گوشی است. خرابی درگاه شارژ نیز منجر به قطع و وصل شدن شارژر می شود.

باتشکر از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا