تردد روزانه ۴۵۰۰ دستفروش در مترو

اولین نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با مسئولان و مدیران شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

به گزارش بیگ نیوز، مهدی شایسته اصل – مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه – با بیان اینکه با هدف گسترش همکاری ها با محوریت امنیت شهر زیرزمینی برگزار شد، گفت: مترو تهران به طول 258 مترو. کیلومتر و 143 ایستگاه در 7 خط در حال بهره برداری است و تا پایان سال 7 ایستگاه جدید افتتاح می شود.

شایسته اصل با اشاره به تردد 171 رام قطار در خطوط مترو، آمار مقایسه ای از تردد مسافران و کاهش آمار مسافران در ایام کرونا را ارائه کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از مسافران مترو بودیم که البته در سال 1400 این رقم افزایش یافت. اما نسبت به سال های قبل از کرونا 25 درصد کاهش نشان می دهد.

وی در ادامه آماری از ایستگاه ها، خطوط و ساعت پیک تردد مسافران در مترو ارائه کرد و گفت: حجم مسافرانی که روزانه در مترو تردد می کنند حساسیت این وسیله حمل و نقل را دوچندان کرده است.

شایسته تصریح کرد: ایمنی پله برقی، حضور کودکان کار و دستفروش، بحث ورود مردان به واگن های زنان، خودکشی، کمبود نیروی انتظامی، لزوم تقویت یگان پلیس مترو و تشکیل پلیس تخصصی، نبود یگان حفاظت کامل. بر اساس مصوبه 1396 فرسوده وجود سیستم های نظارت تصویری سرقت که بخشی از آن صرفاً برای اخلال و آسیب رساندن به سیستم انجام می شود بخشی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم اما نبود انبار قطعات استراتژیک مهم ترین آسیب است. و چالش شرکت

معاون بهره برداری شرکت متروی تهران و حومه همچنین گفت: در مجموعه عملیاتی روزانه 2200 مسافر جابه جا می شود که ظرفیت جابه جایی 2 میلیون مسافر را دارد اما در حال حاضر روزانه به طور میانگین 1200 مسافر جابه جا می کنیم.

کامران آزادی با اشاره به اینکه کار در بخش بهره برداری 24 ساعته است، افزود: روزانه 19 ساعت کار و پنج ساعت کار مربوط به نگهداری و تعمیرات تخصصی انجام می شود. در واقع این شرکت 24 ساعته کار می کند تا سفری امن برای شهروندان داشته باشد.

وی از برنامه توسعه خطوط در خط 5 به قزوین و خط یک به شهر جدید پرند خبر داد و گفت: عمده مشکلات ما سرقت و آسیب دیدن تجهیزات است و با توجه به حساسیتی که در مترو داریم، هر توقفی می تواند بسیاری داشته باشد. عواقب.” .

آزادی تصریح کرد: میانگین مسافری که هر قطار درون شهری را جابجا می کند 2000 مسافر و قطار تهران – کرج 3000 مسافر است و اگر قطار به هر دلیلی متوقف شود و مجبور باشیم این حجم از مسافران را تخلیه و به سطح خیابان منتقل کنیم. باعث ایجاد ترافیک، بی نظمی و مشکل تردد می شود، بنابراین حساسیت ویژه ای برای به حداقل رساندن توقف ها داریم و به حرکت های منظم و ایمن خود متعهد هستیم و تمام تلاشمان خدمتگزار ایجاد محیطی امن و راحت برای مسافران است.

مدیر حراست شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه نیز گفت: ارائه خدمات مناسب به مردم در متروی تهران با این وسعت قطعا بدون تلاش و تعهد نیروی انسانی امکان پذیر نیست.

عظیمیان در ادامه به محدودیت در تجهیزات مانیتورینگ زیرزمینی شهرستان و برخی مشکلات از جمله دستمال و جلوگیری از ورود مردان به واگن های بانوان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات مناسب برای رفع مشکلات راه حل های مناسبی پیدا کنیم.

رئیس پلیس مترو پایتخت همچنین گزارشی از عملکرد یک ساله پلیس مترو ارائه کرد و گفت: در حوزه جرایم عملکرد بسیار خوبی داشتیم و امنیت پایدارتر و مطلوب تری ایجاد کردیم.

سرهنگ سعید عطاءاللهی افزود: اگر امروز مسافران مترو بدون دغدغه از این وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند به همت همکارانم و تعامل و همدلی خوبی است که با شرکت بهره برداری مترو تهران برقرار کردیم.

وی در ادامه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات اشاره کرد و گفت: روزانه 4500 دستفروش در مترو تردد می کنند که با توجه به تعداد ایستگاه ها و ورودی های مترو که باید به آن توجه کنیم و همچنین تامین خودرو و موتور سیکلت برای افزایش آن مشکل بزرگی است. امنیت پایانه ها ایستگاه های مترو با توجه به وسعتشان بخشی از نیازهای پلیس مترو هستند که امیدواریم با حمایت های خوبی که شکل گرفته هر چه زودتر این نیازها برطرف شود.

سعید عطالهی خاطرنشان کرد: در پاسگاه های جدید باید جایگاهی برای پلیس در نظر گرفته شود چرا که پلیس لباس دولت است و حضور آنها نشانه امنیت و قدرت است.

سردار حسین رحیمی – فرمانده انتظامی پایتخت – در پایان ضمن تشکر از برگزاری این جلسه از آمادگی کامل ماموران انتظامی در راستای تامین امنیت شهروندان در مترو خبر داد و گفت: ساختمان ما 100 درصد با تیم جدید و پلیس مترو یکی از موضوعاتی بود که دنبال کردم.

وی با اشاره به اینکه امنیت مترو برای من دغدغه است، گفت: من شخصا پیگیر مسائل مترو هستم و همیشه گزارش ها و اقدامات را رصد می کنم و از سرهنگ سعید عطااللهی می خواهم ساختار پلیس را در این ناوگان دنبال کند. با توجه به توانایی ها و هنرشان.» خوش فرم باشید.

رحیمی افزود: هم افزایی و همکاری بیشتر پلیس و شهرداری می تواند موجب ارتقاء، ثبات و ثبات امنیت و آرامش شود چرا که امنیت از اطراف ایستگاه ها تا داخل آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به اینکه همکاران شما در ادارات مختلف برای آسایش شهروندان تلاش می کنند، نیروهای انتظامی نیز برای ایجاد امنیت در کنار آنها هستند. انشاالله این همراهی ادامه داشته باشد.

در پایان این دیدار سردار حمیدی – رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ کاویانی – رئیس پلیس امنیت، سرهنگ اوقاف – رئیس پلیس پیشگیری، سرهنگ شکیب – معاون فناوری اطلاعات، سرهنگ عابدی – معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ، سرهنگ گودرزی – رئیس پلیس فتا، دکتر گودرزی – رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، نظری – معاون بازرسی شهرداری تهران – و جمعی از مدیران شهری نیز از مرکز فرماندهی مترو تهران بازدید کردند.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل