تابستان ۲۰۲۳؛ گرم‌ترین تابستان در ۲ هزار سال گذشته

این پست از سایت بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” تابستان ۲۰۲۳؛ گرم‌ترین تابستان در ۲ هزار سال گذشته ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

تابستان ۲۰۲۳؛ گرم‌ترین تابستان در ۲ هزار سال گذشته

دانشمندان با بررسی داده‌های موجود دریافتند، تابستان سال گذشته میلادی گرم‌ترین تابستان زمین در ۲ هزار سال گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، دانشمندان اروپایی دریافتند تابستان گذشته گرم‌ترین تابستان زمین در ۲ هزار سال گذشته در نیمکره شمالی بوده و بدین ترتیب توافقنامه پاریس ۲۰۱۵ که مبنی بر کاهش گرمایش جهانی تا ۱.۵ درجه سانتیگراد قبل از صنعتی شدن بود، نقض شده است.

تخمین‌های جدید نشان می‌دهد، تابستان سال گذشته میلادی به میزان ۲.۰۷ درجه سانتیگراد گرم‌تر از سطوح قبل از صنعتی شدن بود که به این معنی است، جهان فراتر از تخمین‌های قبلی گرم شده است.

اگرچه الگوی آب و هوا در حال حاضر به سمت شرایط خنثی پیش می‌رود، اما دانشمندان هشدار می‌دهند که تابستان امسال احتمالاً یک بار دیگر رکورد‌ها را می‌شکند. طبق گزارش سرویس تغییرات آب و هوایی کوپرنیک اتحادیه اروپا، آوریل (ماه گذشته میلادی) پس از تداوم گرمای شدید اقیانوس‌ها برای سیزدهمین ماه متوالی، به عنوان گرم‌ترین ماه تاریخ ثبت شده است.

براساس اعلام دانشمندان، تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی به وضوح قابل مشاهده و تاثیرگذار است. 

علت گرم‌تر شدن تابستان سال ۲۰۲۳ می‌تواند به عوامل مختلفی از جمله الگوی بارش‌ها، تغییرات در گاز‌های گلخانه‌ای و دیگر عوامل محیطی نسبت داده شود؛ این اطلاعات نشان می‌دهد که زمین نسبت به سال‌های گذشته با چالش‌های بیشتری مواجهه است و لازم است اهمیت بیشتری به حفظ محیط زیست و کاهش گاز‌های گلخانه‌ای داده شود.

به همین دلیل، ضروری است که اقدامات قوی‌تری برای مقابله با تغییرات جوی و گرمایش جهانی انجام شود. این اقدامات می‌توانند شامل کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی، افزایش استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و دیگر اقدامات محیط‌زیستی مناسب باشد. افزایش آگاهی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، تا بتوان زمین را از آثار منفی تغییرات اقلیمی حفظ کرد.

یان اسپر، دانشمند حوزه آب و هواشناسی در دانشگاه یوهانس گوتنبرگ در آلمان، در جریان یک نشست مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: من از این تغییرات و رکورد تعجب نمی‌کنم؛ گرمایش جهانی یین یکی از بزرگترین تهدیدات موجود در جهان است.

دکمه بازگشت به بالا