بیش از ۸۵ درصد بیمارانی که جان خود را از دست می دهند، واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

واکسن

به گزارش شفاف، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از مجتمع اقامتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: واکسیناسیون و مصونیت نسبت به واکسیناسیون به طور کامل و 100 درصد از مرگ و میر عروق کرونا و شایعه مرگ ناشی از تزریق آمپول جلوگیری می کند. واکسن کرونا به هیچ وجه صحیح نیست زیرا مطالعات علمی، دانشمندان و مراکز تحقیقاتی نشان داده اند که واکسیناسیون یکی از مهمترین عوامل مبارزه با بیماری عروق کرونا قلب است.

وی افزود: یک یا دو سال است که این واکسن ساخته نشده است و 100 سال از تزریق واکسن به ایران برای مبارزه با بیماری هایی مانند سیاه سرفه، کزاز و فلج اطفال و کنترل و ریشه کن کردن بیماری ها می گذرد، اما واکسیناسیون یک روش است. کار علمی. ” ایران سابقه بسیار طولانی در پزشکی دارد. به عنوان نماینده 20000 هیات علمی و 800 مرکز تحقیقاتی باید بگویم که واکسیناسیون برای حفظ جان مردم و عزیزانمان ضروری است. هر فردی که فوت می کند ما را متاثر می کند اما برای تامین سلامت مردم باید واکسیناسیون با پوشش بالا انجام شود.

وزیر بهداشت گفت: امروز از وضعیت این اقامتگاه بازدید کردیم و متاسفانه مشکلات اساسی در این اقامتگاه وجود دارد که در گذشته دانشجویان از عدم رسیدگی کافی گلایه داشتند اما اولویت جدی و مهم دولت سیزدهم رسیدگی به آن است. مشکلات مردم و دانش آموزان: «آنها برای ما اولویت دارند و مورد احترام هستند.

وی افزود: در واکسیناسیون نشان داده ایم که می توانیم و با مشارکت مردم در مدت زمان کوتاه و حدود دو ماه و نیم توانستیم در دور اول بیش از 70 درصد جمعیت هدف را واکسینه کنیم. و قطعا به دنبال رفع مشکلات رفاهی و اقامتی دانشجویان هستیم. و از مردم و خیرین و سایر نهادهای مردمی و انقلابی نیز می خواهیم در این کار خیر سهیم باشند، امیدواریم در کوتاه مدت مشکلات کوتاه مدت دانش آموزان از جمله بازسازی و مرمت خوابگاه را برطرف کنیم. ساختمان دانشگاه علوم پزشکی اما برای حل مشکلاتی مانند تخریب و ساخت خوابگاه های جدید به زمان بیشتری نیاز است.

وزیر بهداشت گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای ظرفیت 2 هزار و 500 نفر در خوابگاه است که با توجه به وضعیت نامناسب خوابگاه ها، ظرفیت پذیرش 1700 نفر را دارد. خوابگاه های متاهلین این دانشگاه نیز مشکل دارند اما تاکنون 60 زوج در این اقامتگاه اسکان یافته اند اما برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران اجاره ساختمان هایی برای اسکان دانشجویان است. بهبود وضعیت خوابگاه ها یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت است. به دانشجویان مقیم اقامتگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران قول دادم که در هفته های آینده مجدداً به این اقامتگاه مراجعه کنم تا ببینم آیا مشکل آنها حل می شود یا خیر.

عین اللهی خاطرنشان کرد: بودجه و منابع را می توان صرف کارهای لوکس و تزیینی کرد اما اولویت اول ما ارتقای محل اقامت دانشگاه علوم پزشکی است و در این راستا تا حد امکان منابع لازم در اختیار تهران است. دانشگاه علوم پزشکی می نشینیم.

وی ادامه داد: دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی خیلی زود واکسینه شدند و اکثر آنها دو نوبت واکسن دریافت کردند و اگر دانشجویی بیمار شد اقداماتی مانند ایزوله کردن او را انجام دهید.

به گزارش وب دا، وی ادامه داد: خوشبختانه با بالا بودن میزان واکسیناسیون در کشور، وضعیت بیماری رو به بهبود است. امروز تمامی دانشجویان مقیم دانشگاه علوم پزشکی تهران از ماسک استفاده کردند. یکی از مشکلات ما در کشور عدم اطلاع رسانی برخی افراد در زمینه کرونا و واکسن است، اما اکثر افراد واکسینه شده اند زیرا می دانند مقاومت بدنشان در برابر کرونا در حال افزایش است.

دکمه بازگشت به بالا