برنج چگونه باعث خواب آلودگی می شود؟

خواب کافی و عمیق در شب باعث بهبود عملکرد در طول روز می‌شود. از مهم‌ترین مسائلی که باعث اختلال در زندگی روزمره می‌شود، خواب آلودگی در زمان نامناسب و بی‌خوابی در شب است. معروف ترین خوراکی‌های خواب‌آور می‌توانند به شما کمک کنند، خواب عمیق، باکیفیت و به موقع داشته باشید. شایع ترین اختلال خواب، بی‌خوابی است. برای خرید برنج دم سیاه کلیک کنید.

از هر سه بزرگسال یک نفر دچار بی‌خوابی موقتی می‌شود و از هر  ۱۰ نفر، یک نفر دچار بی‌خوابی مزمن است. بسیاری از افراد، به دلیل عوامل مختلفی مثل استرس، بی‌خواب می‌شوند. با از بین رفتن استرس، بی‌خوابی از بین می‌رود.

البته شاید مهم‌تر از خوراکی‌های خواب‌آور، پرهیز از مواد غذایی است که باعث بی‌خوابی شما می‌شوند. برای تاثیر بهتر خوراکی‌های خواب‌آور بهتر است، آن‌ها را ۲ تا ۳ ساعت قبل از خواب مصرف کنید. خواب بلافاصله بعد از خوردن غذا، ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند ریفلاکس معده شود.

معروف ترین خوراکی‌های خواب‌آور و موثر بر کیفیت خواب

خواب کافی برای سلامتی شما بسیار مهم است. خوراکی‌های خواب‌آور معمولا حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی از غذاها و نوشیدنی‌ها حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و خاص مانند منیزیم و ملاتونین هستند که کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشند.

انواع محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست ساده، منابع معروف و شناخته شده‌ای هستند. این خوراکی‌ها منبع غنی از تریپتوفان (تریپتوفان یک آمینو اسید ضروری و خواب‌آور است) هستند. شیر در افراد مسن، خواب را بهبود می‎بخشد، به ویژه هنگامی که با ورزش سبک همراه باشد. یک کاسه کوچک ماست، در کنار وعده شام، می‌تواند خوراکی خواب‌آور خانگی دلچسبی باشد.

انگور

انگور نمونه‌ای از معروف ترین خوراکی‌های خواب‌آور است. این میوه، حاوی مقدار زیادی ملاتونین است که مصرف آن، خواب با کیفیتی به شما هدیه می‌دهد. این ویژگی میوه‌ی تازه انگور است. بر خلاف تصور عموم خوردن شراب به خواب کمکی نمی‍کند. شاید در ساعات اول شما احساس خواب‌آلودگی داشته باشید، اما خواب با کیفیتی نخواهید داشت.

برنج سفید

برنج سفید گیاهی است که به عنوان ماده اصلی غذایی در بسیاری از کشورها به طور گسترده مصرف می‌شود. این خوراکی خواب‌آور بسیار در دسترس است. برنج سفید حاوی مقدار زیادی از چندین ویتامین و مواد معدنی است. گفته شده است که خوردن برنج سفید، حداقل یک ساعت قبل از خواب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب کمک کند. برنج سفید سرشار از کربوهیدرات است. معنی جمله قبل این است که این خوراکی خواب‌آور باعث افزایش طبیعی قند خون و سطح انسولین می‌شود. این اتفاق به تریپتوفان کمک می‌کند تا سریعتر در مغز شما فعالیت کند.

گوشت پرندگان

گوشت پرندگان تریپتوفان دارد. این به بدن شما کمک می کند تا سروتونین (هورمون آرام بخش) در بدن شما ترشح شود و سروتونین به بدن شما کمک می‌کند تا ملاتونین (هورمونی که چرخه های خواب را کنترل می کند) تولید کند.

گوشت پرچرب ماهی

ویتامین B6 در گوشت ماهی به مقدار زیاد وجود دارد، بیشترین مقدار B6 در ماهی قزل آلا و ماهی تن است .B6ماده اولیه تولید ملاتونین است. ملاتونین معمولا با قرار گرفتن در تاریکی شروع به ترشح شدن می‌کند. با این خوراکی‌های معروف خواب‌آور برای شام، می‌توانید به بدن خود کمک کنید که قبل از خاموش کردن چراغ‌ها، شروع به ساختن ملاتونین کند. ترکیبی از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D در ماهی‌های چرب توانایی بالابردن کیفیت خواب را دارند، زیرا علم ثابت کرده است که هر دو باعث افزایش تولید سروتونین می‌شوند.

دمنوش گل گاو زبان

گل گاوزبان فقط یکی از خوراکی‌های خواب‌آور گیاهی است. این نوشیدنی منبع غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید است. این خوراکی، نقش بسیار مهمی در کاهش التهاب، تقویت سلامت سیستم ایمنی و کاهش خطر بیماری های قلبی دارد. علاوه بر این، دمنوش گل گاوزبان به دلیل تاثیر بسیار زیادی که بر کاهش استرس دارد، جزو معروف‌ترین خوراکی‌های خواب آور طبیعی است.

آب آلبالو

آب آلبالو ترش دارای فواید چشمگیری برای سلامتی است. این خوراکی مواد مغذی مهم مانند منیزیم و فسفر را تأمین می‌کند. همچنین منبع خوبی برای دریافت پتاسیم است. اثرات خواب‌آور این خوراکی، به دلیل مقادیر بالای ملاتونین آن است. اگر برای خوابیدن با چالش رو به رو هستید، نوشیدن مقداری از این خوراکی خواب‌آور قبل از رفتن به تختخواب، توصیه می‌شود.

عسل

شاید یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های خواب‌آور عسل باشد. تمام ما از فواید بیشمار این ماده غذایی شنیده ایم. گلوکز موجود در عسل باعث کاهش میزان اورکسین (انتقال دهنده عصبی موثر در هوشیاری) در مغز می‌شود که باعث خواب آلودگی خواهد شد.

عسل به مغز شما کمک می کند ملاتونین  ترشح کند. میزان ملاتونینی که در عسل یافت می‌شود، به خاطر طبیعی بودن این خوراکی معروف خواب‌آور حتی سریعتر از داروهای ملاتونین عمل می‌کند. ملاتونین چرخه خواب بدن را کنترل می کند و مصرف این خوراکی معروف خواب‌آور به شما کمک می‍کند، تمام شب را بدون بیدار شدن بخوابید.

شیر گرم

دلیل اینکه به جز نام بردن از شیر در دسته لبنیات ، دوباره از آن صحبت میکنیم، تاثیر شگفت انگیز این ماده خوراکی در کیفیت خواب است. شیر گرم به صورت قابل توجهی، قبل از خواب اثر آرام بخشی ایجاد می‌کند.

این خاصیت ممکن است مربوط به ویتامین‌های B و D موجود در شیر باشد. شیر خود حاوی ملاتونین است، وقتی گاوها شب دوشیده می‌شوند، شیر آنها ملاتونین بیشتری دارد و این شیر در تأمین منبع طبیعی هورمون تولید کننده خواب بسیار مفید است. شیر گرم یکی از معروف‌ترین خوراکی‌های خواب‌آور رایج برای درمان بی‌خوابی است.

شیر گرم همراه با عسل قبل از رفتن به تختخواب، یکی از خوراکی‌های خواب‌آور برای کودکان است که می‌توانید مطمئن باشید برای سلامتی آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند.

کیوی

این خوراکی دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی بسیار زیادی  به ویژه ویتامین‌های C و E و همچنین پتاسیم و فولات است. تحقیقات نشان داده است که خوردن کیوی می تواند خواب را بهبود بخشد.

به طور قطع مشخص نیست که چرا کیوی به خواب کمک می‌کند، اما محققان معتقدند که خواب‌آور بودن این خوراکی به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، توانایی رفع کمبود فولات و یا غلظت بالای سروتونین باشد.

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه یکی از خوراکی‌های خواب‌آور طبیعی و محبوب در بین افراد و محققین است. این نوشیدنی حاوی آنتی اکسیدان است. نوشیدن دمنوش بابونه سیستم ایمنی بدن شما را تقویت میکند، اضطراب و افسردگی را کاهش می‌دهد و سلامت پوست را بهبود می‌بخشد. و مهم‌تر از همه، دمنوش بابونه خوراکی خواب‌آور خانگی است که کیفیت خواب را به شدت افزایش می‌دهد. کسانی که چای بابونه می‌نوشند، علائم افسردگی کمتری دارند، به این دلیل که اختلالات خواب خود یکی از دلایل افسردگی است.

حدود ۳۵ درصد از از علائم بی‌خوابی رنج می‌برند، به همین دلیل است که تمایل زیادی برای استفاده از خوراکی‌های خواب‌آور وجود دارد. واقعیت این است که یک خواب خوب و عمیق به اقداماتی بیشتر از مصرف خوراکی‌های خواب‌آور،لازم دارد.

اگرچه برخی از خوراکی‌های خواب‌آور طبیعی به کیفیت خواب کمک می‌کنند، اما در صورت عدم کنترل عوامل دیگر، مثل اتاق خواب پر سر و صدا و روشن یا استفاده از وسایل الکترونیکی در رختخواب، ممکن است تولید ملاتونین بدن شما سرکوب شود و فواید خوراکی‌های خواب‌آوری که قبل از رفتن به تختخواب مصر، خوردن شکلات و بستنی و دونات و … خیلی بدتر از این است که چنین چیزهایی را طی روز بخورید. پژوهش ها نشان می دهند افرادی که نزدیک به زمان خواب، خوراکی های پُرقند و پُرکالری مصرف می کنند بیشتر در معرض اضافه وزن و چاقی اند. هر چند این تنها یک ارتباط است اما منطقی به نظر می رسد. چون نزدیک به ساعت خواب، شما فرصت زیادی برای سوزاندن کالری که دریافت کرده اید ندارید. ضمناً پژوهش ها نشان می دهند …

در صورت جمع نشده و باعث چاقی آن نمی شود. گیاهی در خصوص چاقی شکمی گفت: تعادل در رژیم غذایی، نوع کربوهیدرات های مصرفی، داشتن الگوی مدیترانه ای و زمان خوردن غذا از فاکتورهای مهم است. وقتی فعالیت نداریم و عضلات شکمی کار نمی کنند به ویژه اگر ژنتیک ما طوری باشد که سلول های چربی در شکم تجمع داشته باشند با چاقی شکم مواجه می شویم و انرژی اضافی در این ناحیه ذخیره می شود. ترکیب غذای دریافتی مصرف …

برای بدن ضروری اند! امگا 3، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، ویتامین دی، ویتامین ب 12، پروبیوتیکها. l/ زوجین خوشبخت چطور با هم ارتباط برقرار می کنند؟ زنان و مردان خوشبخت برای نشان دادن تعاملات مثبتشان علاوه بر ابراز علاقه به یکدیگر، به گفته های همسرشان هم با علاقه گوش می دهند و برای نشان دادن محبتشان، از راه های مختلفی مثل توجه به همسر و تلفنی حرف زدن در طول روز استفاده می کنند. از …

تا دو لیوان شیر بخورند. همچنین پسران در سن بلوغ سه لیوان و دختران در سن رشد و بلوغ دو و نیم لیوان شیر بنوشند. بزرگسالان و سالمندان دو لیوان و زنان شیرده و باردار 3.5 تا چهار لیوان شیر در کنار سایر لبنیات مصرف کنند. می توان برای راحت خوردن شیر در طول روز، این میزان را در فواصل مختلف میل کرد. افرادی که دچار دل پیچه و نفخ می شوند بهتر است شب ها شیر بنوشند …

دکمه بازگشت به بالا