برای افرایش طول عمر دو دقیقه ورزش شدید کافی است

به گزارش شفاف، طبق تحقیقات جدید، دو دقیقه فعالیت بدنی شدید- مجموعاً ۱۵ دقیقه در هفته- با کاهش خطر مرگ، سرطان و بیماری قلبی مرتبط است.

این مطالعه نشان می‌دهد که مقادیر نسبتاً کم فعالیت بدنی شدید هفتگی ممکن است فواید سلامتی زیادی به همراه داشته باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش منظم منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن مانند سرطان و بیماری قلبی می‌شود. با این حال، تحقیقات جدید، بر شدت و مدت ورزش مورد نیاز برای دستیابی به فواید سلامتی افراد تمرکز دارد.

برای این مطالعه، محققان ۷۱۸۹۳ بزرگسال را بدون هیچ گونه شواهدی از بیماری قلبی عروقی یا سرطان ثبت نام کردند.

محققان ارتباط بین میزان و تعداد دفعات انجام فعالیت بدنی شدید با مرگ (به هر علت، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان) و بروز بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را تجزیه و تحلیل کردند.

برای درک تفاوت بین فعالیت بدنی متوسط و فعالیت بدنی شدید، محققان فعالیت بدنی متوسط را به عنوان ورزشی تعریف کردند که ضربان قلب را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، اما لزوماً افراد را از نفس نمی‌اندازد.

با این حال، فعالیت بدنی شدید احتمالاً منجر به افزایش ضربان قلب می‌شود و افراد معمولاً هنگام صحبت کردن باید برای تنفس مکث کنند. نمونه‌هایی از فعالیت بدنی شدید عبارتند از دوی سرعت، شنا یا دوچرخه سواری با سرعت‌های سریع.

محققان دریافتند که خطر همه پیامد‌های نامطلوب تحت بررسی با افزایش میزان و تعداد دفعات شرکت در فعالیت بدنی شدید کاهش می‌یابد.

به عنوان مثال، شرکت‌کنندگانی که هیچ فعالیت بدنی شدیدی نداشتند، ۴ درصد در معرض خطر مرگ در طی پنج سال بودند. این خطر با کمتر از ۱۰ دقیقه فعالیت شدید هفتگی به ۲% کاهش یافت و در صورت انجام ۶۰ دقیقه یا بیشتر، مجدداً به ۱% کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا