بحران نیروی انسانی متخصص در توئیتر شدت گرفته است

تحت مدیریت ایلان ماسک؛

توئیتر

سیاست‌های مدیریتی ایلان ماسک در توئیتر موجب شده این شبکه اجتماعی با چالش‌های متعددی روبه‌رو گردد و کیفیت سرویس‌های آن به دلیل کمبود نیروی انسانی متخصص کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، زمانی که ایلان ماسک توئیتر را تصاحب کرد و مدیریت این شبکه اجتماعی را بر عهده گرفت بسیاری از کاربران توئیتر در انتظار تغییراتی بزرگ بودند. عملکرد مدیر جدید این شبکه اجتماعی نشان داد انتظار کاربران بی‌مورد نبوده و ماسک به محض ورود خود به توئیتر بسیاری از مدیران سابق را اخراج و سیاست اجرایی جدیدی را تعریف کرد.

اگرچه ایلان ماسک در اولین روز‌های ورود خود به توئیتر به کارمندان این شرکت وعده داد همه کارکنان می‌توانند به فعالیت خود در توئیتر ادامه دهند، ولی بررسی‌ها حاکی از آن است که آبان ۱۴۰۱ تا کنون بیش ۸۰ درصد کارکنان توئیتر از این شرکت به میل خود خارج یا اخراج شده‌اند. به طور دقیق‌تر از حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفری که پیش از آمدن ایلان ماسک در این شرکت کار می‌کردند اکنون تنها هزار و ۵۰۰ از آن افراد در توئیتر باقی مانده‌اند. البته مدیر منابع انسانی توئیتر اعلام کرده است که در حال حاضر ۷۵ نفر ار مهندسان این شرکت در مرخصی به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

گوگل ۱۲ هزار نیروی خود را اخراج می کند

وضعیت سرمایه انسانی توئیتر در برخی از بخش‌های این شرکت بحرانی است به عنوان مثال در قسمت اعتماد و ایمنی توئیتر هم اکنون کمتر از ۲۰ مهندس در حال فعالیت هستند. کارشناسان این خروج گسترده از توئیتر را ناشی از سیاست‌های ایلان ماسک و فشار بیش از اندازه بر کارمندان این شبکه اجتماعی می‌دانند. مدیر کنونی توئیتر معتقد است «سازوکار اجرایی این شبکه اجتماعی در سال‌های گذشته اشتباه و ناعادلانه بوده و به همین دلیل حق تعداد زیادی از کاربران ضایع شده است.»

گروه مدیریت کنونی توئیتر برای جبران کمبود متخصص در این شرکت مهندسان زیادی را از اسپیس‌ایکس و تسلا به توئیتر منتقل کردند. طبق آمار‌های بین‌المللی توئیتر یکی از پرطرفدارترین و تأثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است و از همین رو به پشتیبانی ۲۴ ساعته نیاز دارد و هر گونه خلاء نیرو انسانی در این شرکت باعث بروز آسیب جدی به روند ارائه سرویس‌های توئیتر و سلب اعتماد کاربران می‌شود. در حالی که ایلان ماسک می‌کوشد افراد متخصص را جایگزین مهندسان خارج شده از توئیتر کند طبق بررسی‌های صورت گرفته درآمد این شرکت از تبلیغات در سه ماهه اخیر بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. به نظر می‌رسد شرکت‌های بزرگ فناوری با بحران‌های جدی مواجه شده‌اند و این مسئله تنها محدود به توئیتر نیست به طوریکه در هفته جاری گوگل، آمازون و مایکروسافت به ترتیب ۱۲ هزار، ۱۸ هزار و ۱۰ هزار از کارمندان خود را اخراج کردند.

انتهای پیام/4144

انتهای پیام/

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا