اگر دامپزشک از بخیه استفاده کرده بود چه کنیم؟

باید بعد از مدت حدود 7 تا 10 روز بخیه ها کشیده شوند، البته این بستگی به نوع نخ استفاده شده نیز دارد. اگر سگتان به لیس زدن زخم ها ادامه دهد، باید از گردنبند الیزابت اطراف گردنش برای او استفاده کنید. در عین حال میزان غذای مصرفی آن ها نیز بیشتر می شود. اولین و مهم ترین دلیل برای عقـیم سازی حیوان خانگی، کمک به آن ها برای زندگی طولانی و سالم تر است. کانال مغابنی، مجرایی در میان رشته های عضله مورب خارجی شکمی در ناحیه رانی یا مغابنی است.گوبرناکولوم به همراه بیضه ها و رگ های خونی آن، مجرای دفران و اعصاب از میان کانال مغابنی به داخل اسکروتوم کشیده می شوند و در یک چین مضاعف از صفاق به نام تونیکا واژینالیس پیچیده می شوند. رفتار گربه های نر گاهی عجیب و غریب است و ممکن است اعصاب صاحب خود را به هم بریزند. همچنین باید چند روز بعد از جراحی برای چکاپ سگتان را نزد دامپزشک ببرید. دامپزشک ممکن است بسته به سن، اندازه، سلامتی، جنسیت، واکنش حیوان به بیهوشی، حیوان شما را برای چند ساعت یا چند روز تحت کنترل و نظر قرار دهند. با رفتار های بالقوه پرخاشگرانه میتوانند امنیت محله شما را به خطر بیندازند.

با این نوع اعمال در حقیقت غریزه جنسی از حیوان گرفته میشود. دامپزشک با توجه به شرایط فعلی حیوانتان، یکی روش های مناسب را برای عقیم سازی حیوان انتخاب می کند. جالب است بدانید در ایالات متحده آمریکا، کلینیک هایی وحود دارند که عقیم کردن گربه را کاملا رایگان انجام می دهند. لذا عقیم سازی سگ و گربه خیابانی با حذف کامل قوای جنسی، ایده دیگری است که در سطحی متداول انجام میشود. برای گربه های با سنین بالا نیز عقیم سازی موفقیت آمیز است. رفتار سگ های نر عقیم شده به اندازه دیگر سگها خشن نیست زیرا عقیم سازی خلق و خوی آنها را آرام میکند. او پس از چند آزمایش دقیق، میتواند درست ترین گزینه و شرایط را برای حیوان محیا کند. از مهم ترین موارد قبل از عمل، تغذیه است. همکاران ما در ایران چاو چاو با سابقه دیرین در امر انواع نژاد سگ، گرد هم آمده اند تا مناسب ترین نژاد را با نازل ترین قیمت در اختیار شما دوستان خوب قرار دهند. معمولا سگ را در سن ۶ ماهگی تا ۹ ماهگی عقیم می کنند. ۱یکی از عادت های بد سگ های نر اینه که دوس دارن قلمرو خودشونو علامت گذاری کنن و برای سگ های دیگه خط و نشون بکشن (عقیم سازی حیوانات خانگی نیک پت).

دامپزشکتان معمولا قبل از جراحی انجام یک سری آزمایش های خون را پیشنهاد می دهد تا اطمینان حاصل کند سگتان کاملا در سلامت است و مشکل سلامتی خاصی ندارد که بتواند مشکلی در حین بیهوشی برای او به وجود آورد. به همین دلیل دامپزشک ها عمل خارج کردن کامل دستگاه را به نوع جزئی خارجی کردن ترجیح می دهند. گربه: گربه ها را میتوان از هفته پنج تا هشتم عقیم سازی کرد. گربه ماده تقریبا ً نیمی از سال را در شرایطی به سر می برد که دستگاه تولید مثل فعالیتی ندارد ، زیرا دارای سیکل فحلی فصلی می باشد و این فعالیت معمولا ً در بهار و تابستان دیده می شود . انجام به موقع جراحی عقیم سازی باعث می شود تا حیوانات خانگی ماده وارد سیکل فحلی نشوند، در نتیجه علائم و رفتاری چون خونریزی از واژن، بی قراری و تکرر ادرار برای جذب جفت از بین میرود. آداپت و نگهداری از حیوانات خانگی وظایف و مسئولیت هایی دارد. شما با خرید و قبول مسئولیت سرپرستی از آنها، برای تمام طول عمر چند ساله آنها، صاحبشان خواهید بود. عقیم سازی به برداشتن اندام های تولید مثل حیوانات ماده با جراحی می گویند. محیطی را آرام و ساکت، به دور از حیوانات خانگی دیگر به حیوان اختصاص دهید.

البته سگ های بزرگسال را نیز میتوان عقیم کرد اما باید بدانید هر چقد سگ مسن تر شود، عوارض بعد از عمل او نیز بیشتر می شود. شما حتما فکر خواهید کرد که اصلا دامپزشکتان جراحی را انجام داده است یا خیر و اصلا شاید بیضه ها خارج نشده اند و می پرسید: دکتر، مطمئنید سگ من عقیم شده؟ وی گفت:باید سگ های ولگرد زنده گیری و عقیم سازی سگ و گربه شوند و پس از عقیم سازی نیز آزمایش شوند و در محل مخصوصی نگهداری شوند زیرا اگر قرار باشد بعد از عقیم سازی دوباره رها شوند ممکن است عامل انتقال بیماری به دیگر افراد باشند و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند. با این حال توله سگ ها را میتوان از هشت هفتگی تا زمانی که در سلامت باشند عقیم کرد. دامپزشکتان دستورالعمل های بعد از جراحی را به شما می دهد، و سگتان بعد از حدود دو هفته کاملا ریکاوری می شود. از جمله نشانه های رسیدن گربه نر به بلوغ؛ ادرار کردن آن در گوشه و کنار برای مشخص کردن قلمروی خود می باشد.

خروج از نسخه موبایل