التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

درمان

گاهی اوقات پوست بدون دلیل شروع به خارش می کند، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و بیشتر اوقات فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگوییم که حتی پزشکان هم نمی توانند دلایل یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و حساسیت های پوستی از اولین مقصران این عارضه هستند و راه های درمان آن را باید طبق دستور پزشک دنبال کرد. اما این مقاله سعی دارد راه حل های رایجی را که اغلب راهی برای خلاص شدن از شر خارش پوست هستند، بررسی کند. با ما در سفری برای کشف خارش پوست همراه باشید.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معتبر انتخاب کنید. در حال حاضر چند شرکت خوب ایرانی در حال تولید محصولات خوب در این زمینه هستند و در این روزها که نرخ ارز و دلار بالاست، مشوق خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند آنها و محصولات باکیفیت آن معرفی شود. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب پوست و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز بخورید

یک درمان خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ دارای ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی دارند و به همین دلیل یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش است. اما فراموش نکنید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود انجام شود، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و منجر به التهاب پوست می شود. همچنین می توانید در حین نوشیدن چای سبز را پودر کرده و روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بعد از 5 دقیقه پوست خود را بشویید. یا برگ های چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک می تواند پوست شما را خنک نگه دارد و با حرکت هوا به داخل آن، احساس خارش را کاهش دهد. معمولا لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است به سراغ لباس هایی بروید که مواد مصنوعی دارند. این لباس ها معمولا باعث خارش پوست شما و حساسیت آن بیشتر می شود.

  1. گیاه آلوئه ورا، محبوب همه شرکت های آرایشی و بهداشتی

آلوئه ورا و عصاره آن به تسکین خارش پوست و درمان سوختگی، بریدگی و حتی آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال با خرید محصولات پوست و مو سینره، انواع اصلی آنها البته انتخاب خوبی برای استقبال از التهابات پوستی است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، نتیجه لازم را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب ولرم در حمام استفاده کنید و از نمک حمام یا جوش شیرین در حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست خود را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملا بشویید. در نهایت می توانید پوست را به آرامی خشک کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است و این آب در سراسر بدن پخش می شود و نقش مهمی در حفظ گردش خون دارد. اگر بدن خود را به اندازه کافی هیدراته نگه دارید، بسیاری از مشکلات پوستی مانند آلرژی از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها معمولا درشت تر از پوست های دیگر هستند و اگر رطوبت کافی دریافت نکنند. ضایعات پوستی موجود در آن تقویت شده و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست خواهد شد.

نوشیدن آب همچنین به کاهش گرما و خنک شدن بدن شما کمک می کند و می تواند آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی را کاهش دهد. برای تعادل بدن باید بر اساس وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به ۲ تا ۲ و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت تشدید خارش و التهاب، خوددرمانی را کنار بگذارید و با پزشک متخصص و متخصص مشورت کنید تا او بتواند کارهای لازم را برای بهبود وضعیت شما انجام دهد. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای بهبود اندام مهم و حساس بدن (پوست) انجام می شود.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش مستعار

خروج از نسخه موبایل