افزایش سرعت شارژ آیفون 13 اپل

بر اساس گزارشی که به تازگی توسط «Max Weinbach» افشاکننده معروف حوزه فناوری، در کانال یوتیوب «EverythingApplePro» منتشر شده است، گفته می‌شود گوشی‌ های سری iPhone 13 نسبت به گوشی‌ های سری iPhone 12 دارای سیم ‌پیچ شارژ بزرگتری خواهند بود و این می‌تواند به معنای افزایش سرعت شارژ وایرلس گوشی ‌های سری iPhone 13 در مقایسه با نسل فعلی می‌باشد.

بر اساس این گزارش، اپل قصد دارد ابعاد سیم پیچ شارژ بی‌سیم را در گوشی ‌های سری iPhone 13 بزرگتر کند، که باعث افزایش سطح محل شارژ بی سیم نیز خواهد شد. در این راستا، دو دلیل برای این تصمیم اپل می‌تواند مطرح باشد:

اولین دلیل، با بزرگتر شدن سیم‌ پیچ، باعث بالاتر رفتن ولتاژ می‌شود و در نتیجه منجر به افزایش سرعت شارژ وایرلس گوشی ‌های سری iPhone 13 می‌شود.
دومین دلیل، فعال کردن شارژ بی‌سیم معکوس است که برای اجرای آن، به سیم‌ پیچ بزرگتری نیاز است. این فناوری به گوشی های آیفون کمک می‌کند تا در مواقع ضروری، امکان شارژ کردن کیس شارژ ایرپاد و اپل واچ را با بهره‌گیری از سطح پشتی آیفون (محل قرارگیری کویل‌) نیز داشته باشند.

لازم به ذکر است که چندین ماه پیش، «Mark Gurman» تحلیلگر نشریه‌ی «بلومبرگ»، گفته بود که احتمال اینکه اپل قابلیت شارژر کردن لوازم مختلف به صورت معکوس را در آینده ی نزدیک به آیفون‌ ها اضافه کند، کم است. حال باید دید شاهد این قابلیت در گوشی ‌های سری iPhone 13 خواهیم بود یا خیر.

همچنین به‌ نظر می‌رسد در گوشی ‌های سری iPhone 13، از مگنت‌ های قوی ‌تر و بزرگتری برای «MagSafe» استفاده شده است که با موضوع بزرگتر شدن سیم ‌پیچ آهنربایی گوشی ‌های سری iPhone 13 نیز تناسب دارد.

منبع : کافه اپل

خروج از نسخه موبایل