نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23  (خرید fc 24 برای ps5)

نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23 به شما کمک خواهد کرد تا تفاوت های نسخه جدید را در مقایسه با نسخه های قبلی درک کنید. در واقع fc 24 در زمینه های بسیاری با fifa 23 متفاوت است. فرق اول این نسخه در مقایسه  با فیفا 23 این است که شرکت الکترونیک آرتز برای ساخت اف سی 24 با فیفا مشارکت نکرده است و این به معنای آن است که فیفا پس از 29 سال حق امتیاز خود را روی سری بازی های EA Sports از دست داده است.

این موضوع روی نام این بازی نیز تاثیر گذاشته است و در سری جدید دیگر از کلمه fifa برای نامگذاری بازی استفاده نشده است. البته به جز این موارد، fc 24 در زمینه های دیگری نیز در مقایسه با فیفا 23 تغییر کرده است که لازم است این موارد را مورد نقد و بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر علاقه دارید درمورد تفاوت های این دو نسل از بازی های EA Sports اطلاعات کاملی به دست آورید، بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات اکانت قانونی fc24 دارید، می توانید از طریق وب سایت گیم پردایس برای این منظور اقدام کنید. ما راهنمای شما خواهیم بود.

نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23

بازی fc 24 از جنبه های مختلفی با بازی fifa 23 فرق دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

تغییر کاور بازی

یکی از مواردی که همواره در نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23 مورد توجه قرار می گیرد، تغییر ظاهری کاور این بازی است. همیشه بحث های گوناگونی در زمینه کاور این بازی ها وجود داشته است که بیشتر آنها به انتخاب بازیکن مربوط می شود. چرا که این بازی تلاش می کند همواره عکس بهترین بازیکن حال حاضر جهان را روی کاور خود قرار دهد و همین موضوع باعث بحث های مختلفی بین طرفدارن بازیکنان مختلف می شود.

در گذشته این بحث بیشتر بین هواداران مسی و رونالدو وجود داشت و هرکدام از آنها معتقد بودند بازیکن مورد علاقه آنها عملکرد بهتری دارد و باید عکس روی کاور متعلق به او باشد.

اما در سال 2019 تصویر رونالدو برای آخرین بار روی کاور قرار گرفت و پس از آن در سال 2020 ادن هازارد به این جایگاه دست پیدا کرد. در ادامه 3 سال متوالی این کلیام امباپه بود که کاور فیفا را برای خود کرده بود اما سر انجام ارلینگ هالند با عملکرد فوق العاده ای که در فصل گذشته داشت، جای کیلیان امباپه را در کاور بازی گرفت و باعث ایجاد تفاوت بین fc 24 و فیفا 23 در این زمینه شد.

نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23 در زمینه Ultimate team

آلتیمیت تیم بخشی از بازی فیفاست که بسیار مورد توجه علاقه مندان این بازی قرار دارد. بنابراین fc 24  برای اینکه بتواند نظر مثبت طرفداران خود را به دست آورد، لازم است در این زمینه قدرتمندتر از گذشته ظاهر شده باشد.

خبر خوب این است که در این زمینه fc 24 کاملا می تواند پلیر‌ها را راضی کند. امکان آپگرید بازیکنان همچون نسخه قبلی وجود خواهد داشت اما در اف سی 24 قابلیت شخصی سازی بازیکن در این زمینه و اضافه کردن مهارت های مدنظر شما، بهبود پیدا کرده است. برای مثال شما می توانید قدرت پای غیر تخصصی یک بازیکن را افزایش دهید تا در موقعیت های مورد نیاز، از آن استفاده ببرید.

فوتبال بانوان

یکی از تفاوت های اساسی که در نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23 به چشم می خورد، اضافه شدن قابلیت هایی به بخش بانوان است. فیفا همواره با این نقد روبرو بود که به فوتبال بانوان بی توجهی می کند.‌ اما اف سی 24 با آوردن مجموعه کاملی از تیم ها و مسابقات فوتبال بانوان، این اشکال را برطرف کرده است.

بنابراین پلیرها قادر خواهند بود هرکدام از تیم های فوتبالی را که می خواهند در این زمینه انتخاب کرده و با استفاده از فوتبالیست های خانم، در مسابقات مختلفی مثل لیگ قهرمانان اروپا یا لیگ کشورها شرکت کنند. همچنین قابلیت جالبی که در این زمینه وجود دارد، این است که امکان ساخت تیم های ترکیبی از بانوان و آقایان در دسترس خواهد بود. بنابراین توصیه می کنیم اطلاعات خود را در زمینه فوتبال بانوان افزایش دهید تا بتوانید یک ترکیب رویایی بسازید.

نقد و بررسی Career mode در اف سی 24

کریر مود این امکان را برای شما به وجود می آورد که به مربی گری و مدیریت تیم رویایی خود بپردازید. برای علاقه مندان به مربی گری، هیچ چیزی نمی تواند بهتر از این تجربه باشد. نقد و بررسی fc 24  در مقایسه با fifa 23 نشان می دهد اف سی 24 در زمینه کریر مود نیز توسعه پیدا کرده است. بخش مربوط به مربی و دستیارانش بهبود یافته است و شما می توانید دستیارانی را برای مربی گری تیم خود خریداری کنید. هرچقدر کادر فنی قدرتمند تری در اختیار شما باشد، ارتقای بازیکنان سریع تر و بهتر رقم خواهد خورد.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، بهتر است اشاره کنیم که شما به عنوان مربی می توانید برنامه های تمرینی گروهی و فردی را برای بازیکنان خود طراحی کنید. به طور کلی پنج نوع برنامه وجود دارد که شما با توجه به وضعیت بازیکن و عملکرد او باید روش تمرینی مناسب را برای او به اجرا در آورید.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت ظرفیتی قانونی ps5 برای انواع سبک بازی با کمترین قیمت + گارانتی مادام العمر

در بازی های گذشته FIFA ، شما می توانستید به عنوان مربی، بازی های تیم خود را به دو صورت  sim  و quick sim مشاهده کنید. اما در fc 24 امکان مشاهده کامل بازی وجود دارد. البته شما مربی هستید و نمی توانید به صورت مستقیم تصمیم گیری های لازم را در داخل زمین انجام دهید اما این استراتژی ها و تعویض های شما است که نتیجه بازی را رقم خواهد زد. شما می توانید به صورت زنده به انجام تعویض، آنالیز بازی و تغییر شکل بازی بپردازید.

در قسمت کریر مربوط به بازیکنان نیز چند پیشرفت حاصل شده است که در این بین می توان به حضور مدیر برنامه و نقش کلیدی او اشاره کرد. در این حالت مدیر برنامه های مختلفی وجود خواهند داشت. همکاری با مدیر برنامه بهتر به معنی پیشرفت و انتقال های موفقیت آمیز خواهد بود. مدیر برنامه شما، اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را طراحی خواهد کرد و به شما مسیر رشد را نشان خواهد داد. در نتیجه اگر به خوبی تلاش کنید خواهید توانست به این اهداف برسید و به تیم های بزرگ منتقل شوید.

سبک بازی بازیکنان

نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23 در مورد موضوع playstyles نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شرکت الکترونیک آرتز همواره از بازیکنان دعوت به عمل می آورد و با استفاده از تکنولوژی روز سعی می کند سبک بازی آنها را به شکل کاملا دقیق در سری بازی های EA Sports به نمایش بگذارد. اف سی 24 در این زمینه کاملا موفق بوده است و شخصیت فوتبالی هر بازیکنی را به دقیق ترین شکل ممکن به اجرا درآورده است.

برای مثال می توان به نوع دویدن خاص رحیم استرلینگ اشاره کرد که کاملا مشابه واقعیت است. یا مثلا شوت های هالند و شوت های مسی زمین تا آسمان باهم فرق دارند. توجه کنید که ما در مورد قدرت شوت بحث نمی کنیم، بلکه بحث ما درباره نوع شوت است که بایستی مشابه شوت واقعی بازیکن باشد. در این زمینه Fc 24  توانسته است پیشرفت چشم گیری را در معرض نمایش قرار دهد تا ثابت کند می توان پلی استلایل بازیکن های مختلف را با نهایت جزئیات به اجرا در آورد.

سخن آخر

ما در این مقاله به نقد و بررسی fc 24 در مقایسه با fifa 23 پرداختیم. انجام این مقایسه ها نشان می دهد که fc 24 در تمامی زمینه ها نسبت به نسخه قبلی خود پیشرفت کرده است. این پیشرفت ها شامل مواردی مثل بهبود گرافیک بازی، واقعی تر شدن آن و گیم پلی روان تر می باشد. همچنین قابلیت های جدیدی نیز در این نسخه به وجود آمده اند که از بین آنها می توان به مدیر برنامه در کریر بازیکن اشاره کرد. به طور کلی اف سی 24 با توجه به توضیحاتی که آورده شد، می تواند تجربه فوق العاده را برای علاقه مندان به بازی فوتبال به ارمغان آورد.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.
دکمه بازگشت به بالا