نخست‌وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور به ایران می‌آید

این پست از سایت خبرگذاری بیگ نیوز برگرفته از سایت ” ana.ir ” در مورد مقاله ” نخست‌وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور به ایران می‌آید ” ارائه شده است، در صورتی که محتوای این پست مورد توجه تان واقع شده است به دسته بندی مربوطه مراجعه نمایید.

نخست‌وزیر پاکستان برای شرکت در مراسم تشییع رئیس‌جمهور به ایران می‌آید

نخست‎‌وزیر پاکستان در رأس هیئتی برای حضور در مراسم تشییع شهدای خدمت و عرض تسلیت خدمت مقام معظم رهبری، عازم ایران است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه پاکستان به طور رسمی اعلام کرد که نخست وزیر این کشور برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای همراه او و تسلیت به ملت و دولت ایران امروز چهارشنبه به تهران می‌رود.

«شهباز شریف» قرار است در این سفر با حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری نیز دیدار کند.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: سناتور «محمد اسحاق دار» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه و همچنین برخی از مقامات ارشد در این بازدید نخست‌وزیر پاکستان را همراهی خواهند کرد.

شهباز شریف از طرف مردم و دولت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مخبر سرپرست ریاست جمهوری و مردم ایران مراتب تسلیت خود را اعلام خواهد کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، هم‌زمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

این ضایعه ناگوار با موجی از واکنش‌ها در سراسر جهان مواجه شده است. ساعاتی پیش پرچم سازمان ملل متحد در مقرهای این سازمان در نیویورک، وین، ژنو و لندن به حالت نیمه برافراشته درآمد.

 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و دانش فنی وسیع هستم که با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند و رویکردهای تحلیلی، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با قدرت تفکر و تحلیل بالا ارائه دهم. هدفم این است که شما را در درک بهتر مسائل اقتصادی یاری دهم و به شما اطمینان دهم که از بهترین منابع و تحلیل‌ها استفاده می‌کنید.
دکمه بازگشت به بالا