تابستان بدون خاموشی با صرفه جویی در ساعات اوج مصرف

به گزارش خبرگزاري بیگ نیوز از استان زنجان؛ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان در نشست خبری که با هدف مدیریت مالیات اوج تابستان برگزار شد ، اظهار داشت: 6 ژوئن تا 6 سپتامبر به دلیل افزایش دما ، اوج دوره مصرف برق در کشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان در نشست خبری که با هدف مدیریت مالیات اوج تابستان برگزار شد ، اظهار داشت: 15 ژوئن تا 6 سپتامبر افزایش دما از 13:00 تا 17:00 به دلیل افزایش دما است. 20 تا 22 شب.
علیرضا علیزاده با اشاره به قابلیت های صنعت برق در ایران ، افزود: صنعت برق ایران که در خاور میانه قرار دارد ، در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد و کلیه زیرساخت های اساسی لازم را برای تولید و توسعه در اختیار دارد. از این صنعت “
این مقام مسئول با بیان اینکه تولید برق مهمترین بخش هزینه است اظهار داشت: ساخت نیروگاه برای افزایش تولید انرژی از فسیل ها به هزینه های زیادی در سراسر جهان نیاز دارد.
وی ادامه داد: در سطح استان ، شرکت توزیع برق از چهار حلقه تولید ، انتقال ، توزیع و مدیریت مصرف برای خدمت به مردم استفاده می کند.
مدیریت مصرف چهارمین حلقه ای است که اخیراً به آن پرداخت می شود و مدیریت و هدایت مصرف است. مردم می توانند نقش مهمی در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم به راحتی اوج مصرف برق را حتی بدون قطع برق انجام دهیم.
مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: شرکت برق استان زنجان دارای 14 هزار و 317 کیلومتر شبکه توزیع است. مشترکان خانگی 80 درصد از کل مشترکین استان را تشکیل می دهند. این بخش 18 درصد از مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است. بخشهای تجاری و دولتی هر کدام پنج درصد از کل مصرف انرژی استان زنجان را تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: هر دو بخش کشاورزی و صنعتی تولیدی بوده و برای تولید ، توسعه و دستیابی به ثروت فعال هستند ، بیشتر مصرف برق استانها در بخش صنعتی است استان زنجان در بخش مصرف صنعتی کشور است. متوسط ​​مصرف صنعتی 37 درصد ، استان 52 درصد است.
علیزاده خاطرنشان کرد: تابستان فصل اوج مصرف برق است که برای مصرف سیستم خنک کننده در مناطق گرم ضروری است و این بدان معنی است که ما باید با استفاده از خطوط مصرف ، انتقال و توزیع 7 درصد در سال ظرفیت را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: 300 ساعت در طول سال ظرفیت انطباق با برنامه مصرف را فراهم نمی کند ، که برای ساخت نیروگاه جدید برای این زمان ضروری نیست ، اما با مدیریت مصرف این 300 ساعت می توان مدیریت کرد. با استفاده از پتانسیل و همکاری مردم می توان این میزان اوج مصرف را مرتفع کرد.
این مقام مسئول با اشاره به برنامه های تشویقی این شرکت برای دستیابی به بهترین مصرف ، گفت: ما برای حمل و نقل روزانه تفاهم نامه های مختلفی را با مشترکان صنعتی و کشاورزی امضا کرده ایم که امسال تعداد شرکت کنندگان در اوج مصرف نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. ” این تعداد زیادی دارد
وی یادآور شد: واحدهای تولیدی با مدیریت مصرفی که امسال انجام می دهند ، نه تنها تولید را کاهش می دهند بلکه طبق شعار سال که سال پرش تولید است ، به تولید آسیبی نمی رسد.
وی اظهار داشت: سال گذشته 70 میلیون تومان پاداش برای مشترکین با مصرف کم پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع زنجان تأکید کرد: برای گذر دوره اوج مصرف برق ، تفاهم نامه همکاری را با بخش کشاورزی امضا کردیم و اظهار داشت: در صورت استفاده نکردن از کشاورزان در طی 4 ساعت پس از اوج ، 20 باقی مانده است. ساعت ها برق رایگان دریافت خواهید کرد.
وی اظهار داشت: در بخش خانگی الگوی مصرف را الگوی مصرف تلقی می کنیم امسال نیز از ظرفیت مشاغل جدید در مدیریت مصرف خانگی استفاده می کنیم. سقف مصرف داخلی و تجاری در زنجان 300 کیلووات است در تابستان ، در صورت مصرف بیشتر از این میزان ، 16٪ در هزینه قبوض خانوار و جیب کمک می کند.

27

علیزاده با بیان اینکه متوسط ​​مصرف منزل در زنجان 150 کیلووات است ، اظهار داشت: با مدیریت مصرف کمتر از 300 کیلووات می توان مصرف کرد. از طرف دیگر ، تنها 15٪ از مشترکان بالاتر از الگوی مصرف در استان مصرف می کنند.
وی ادامه داد: شرکت توزیع برق بحث کیفیت خدمات را در اولویت و یکی از اهداف خود قرار داده است و کیفیت در شاخص های برق ، استفاده از سیستم خط تلفن ، استفاده از فناوری ها و سیستم های هوشمند ، تعویض سیم مسی با یک کابل خود پشتیبانی. ” در این رابطه است.
وی ارائه خدمات چهره به چهره را یکی دیگر از اقدامات کسب و کار در جهت افزایش کیفیت خدمات دانست و گفت: “با این روش زمان خدمات و هزینه ها را کاهش می دهیم و روند خدمات را کاهش می دهیم. نصف زمان فعلی کاهش می یابد. “
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با اشاره به تأسیس دفتر غیبت گفت: به دلیل شیوع بیماری قلبی ، دفتر غیبت در شرکت توزیع برق تأسیس شده است و لازم نیست افراد در این شرکت حضور یابند. خدمات با شماره گیری 121. آنها می توانند خدمات خود را دریافت کنند. هدف نهایی ما افزایش نرخ مراجعه به چهره به صفر درصد است.
وی اظهار داشت: ایجاد مرکز تخصصی نظارت بر بار و برق برای هوشمندسازی شبکه های توزیع از دیگر اقدامات ما است که نظارت بر مصرف مشترکان مختلف را کنترل می کند و در این راستا تعداد کنتورهای هوشمند را افزایش می دهیم. “
این مقام مسئول با اشاره به مطالبات شرکت توزیع نیروی برق زنجان ، گفت: ارائه خدمات منوط به دریافت به موقع مطالبات است. در حال حاضر 80 میلیارد دلار از تعرفه های مختلف در استان مطالبه می کنیم.

بیگ نیوز

رسانه خبری بیگ نیوز علاقمند در زمینه اخبار فرهنگی،پزشکی و اجتماعی با بهرمندی از پایگاه های روز ایران و جهان می باشد.
دکمه بازگشت به بالا